Zoznam článkov od 1 do 20 (z 75) >>

"Veľa ľudí sa zúčastňuje ultramaratónov z rovnakého dôvodu, z ktorého druhí berú psychotropné látky."

Scott Jurek

Ultra Trail

160916 Tatry run and roll.

30.09.2016
Výstup na Rysy za 24 hodín , alebo pokus o prebehnutie Západných Tatier, Červených vrchov, Vysokých Tatier a Belianskych Tatier naľahko a bez spania. Najnovší počin z tvorivej dielne SBH (Spolok Bratislavských Huncútov - Sekér, Brestovanský, Hinca). Inšpiráciou na dobrodružstvo tohto typu boli články na Vetroplachmagazin.sk. Dva články o obehnutí Vysokých Tatier a jeden o prebehnutí sa zo Spálenej po Brnčalku. Všetko pekné a hodnotné špacírky, hodné nasledovania. Otváram obľúbený hikeplanner a skúmam, ako by sa tie Tatry dali prebehnúť po turis...   Celý článok
Zalezený vo vani s horúcou vodou snažím sa v nedeľu ráno o dve veci: rozhýbať totálne stuhnuté nohy a analyzovať zmysel mojej tohoročnej účasti. Prihlásený pre istotu od januára (už v júni sa zaplnila štartovka), lebo je to organizáciou moja srdcovka, no nepôjdem? Aj s nedoliečeným natrhnutým svalom, kvôli ktorému nebehám už od V100. Skoro dva mesiace. Ale pekne po poriadku. Veď je to nenáročné, ako vždy 105km/3920m a ako druhý raz, opačne: z Handlovej do Nitry. Pekný behavý terén, žiadne brutality.   A tak sa pohodlne veziem ráno na štart. M...   Celý článok
 Keď som turistikovával, často som si vravel, že by nebolo zlé mať nejaký narodeninový vrchol. Keď ma to viac začalo ťahať k horskému behu, tak že prečo nemať narodeninové ultra. Z toho celého vyplynula myšlienka urobiť ultra beh tak, že by jeho cieľ bol doma, alebo čo najbližšie k domu. Jenodznačne tak padla voľba na Cerovú vrchovinu.   Už v minulosti som sa snažil o jej celkový prechod, najprv na bajku, čo sa skončilo v Sedle pod Monicou, keď sa mi rozpadlo radenie prehadzovačky (inak pol roka staré Deore), čo znamenalo koniec. Neskôr som si pripravi...   Celý článok

Trofeo Kima

08.09.2016
Konečne som tu: v centre Skyrunningu, vo Filorere. Prvé, čo ma zaujme, je fascinujúci hrebeň vysoko nad dolinou, a vzapätí mi dojde, že to je TEN hrebeň! SENTIERO ROMA! Už o dva dni tadiaľ povedie trasa Trofea KIMA a ja spolu s dalšími 250 skybežcami si budem môcť overiť Kilianove vyhlásenie, že toto je jeden z najkrajších pretekov na svete. Ubytujem sa v Centre della Montagna, a hned vo dverách sa zrážam s Marinom Giacomettim, zakladateľom KIMY. Privíta ma s obrovským úsmevom na tvári, akoby sme sa poznali roky a hned sa zaujíma, ako sa cítim. Priznávam, že ...   Celý článok
 Bergelské Alpy: Bondo (823) - Sasc Furä (1904) - Passo Trubinasca (2701) - Passo Porcelizzio (2961) - Rifugio Gianetti (2534) - Piz Badile (3305) Via Normale 3+... A naspäť. 14 hodín, cca 4300+     Prechádzam úzkymi uličkami osady Bondo ráno presne o siedmej. Po skúsenostiach z minulého roku už viem kade, tak sa nezdržujem. Za mostom doprava a hneď strmo hore po starom chodníčku, vydláždenom bergelskou žulou. Pri parkovisku som asi za trištvrte hodiny, pozerám si značky áut. Horolezcov z celej Európy priťahuje tento žulový obor. Pokračujem strmým chod...   Celý článok
Len tretí raz zaťala pazúr do žuly tatranskej (aj do vápenca ku koncu) a už je z nej taká celebrita, že bolo vypredané dlho pred „predstavením“. No hej, extrémy dnes priťahujú a pribúda aj tých, ktorí si síce na „stovku“ ešte netrúfnu, ale bežné behy v teréne im už nestačia. Lenže pozor, toto nie je beh, ale tancovanie na špičkách po kameňoch. Nielen výkonnosť, ale aj schopnosť sústrediť sa, nezakopnúť, balancovať, mávať rukami a kľučkovať pomedzi turistov rozhoduje. Tá trať jednoducho nedá vydýchnuť ani hlave, ak nerátame okolie Štrb...   Celý článok
Naháňačka medzi dvoma metropolami východu mala napriek lanským supertropickým podmienkam úspech, lebo počet účastníkov (ultras aj štafiet) sa teraz v podstate zdvojnásobil. A hlavne, počasie vyšlo o 200% lepšie. Vlani hádam vrela aj voda v studničkách, teraz pod mrakom, mierny vetrík, teplota o takých 10 stupňov nižšia, párkrát aj jemne pokropilo aby sa neprášilo, čo viac chcieť? Aj sa v takom počasí dobre spalo na intráku, to pridá na pohode pred štartom. Pohode pridal aj „za gambáčik“ pri prezentácii pre každého. Vítať na Šariši spišskou...   Celý článok
Ďalšie pohorie slovenské už nemusí závisťou blednúť, že ešte nemá svoje „ultra“. Pritom práve vo Veľkej Fatre tradícia horských ultrabehov u nás začínala: Beh hrebeňom VF mal 45km (Šturec  – Malinô Brdo, 1991 - 1995)a stáli za ním ľudia okolo terajšieho Nonstopbehu hrebeňom Nízkych Tatier.   Ale teraz, partia okolo Filipa Plánku a Stanky Balážovej to rozbieha znovu! Na modernejšej, teda ťažšej a dlhšej trase (56km/3860m+), s podporou o.z. Slovak Ultra Trail, v časoch, keď ľudia od rozkoše nevedia čo so sebou a čím väčšie šialenstvo...   Celý článok
Čo som napísal na koniec reportu o lanskom tropicko-búrkovom ročníku? Že to nebolo ešte také zlé, aby nemohlo byť ešte horšie. A keďže predpovede počasia v súvislosti so Stíhačkou mi vychádzajú... Ale pekne zaradom: Predpoveď, aj tá oficiálna, bola dosť hrozná. Víchor na hrebeni a trvalý, celodenný dážď vďaka tlakovej níži, ktorá sa už v piatok plížila z juhu. Ale v piatok pohodička, pivko na jednej a pizza na druhej terase v Telgárte, ružovučký západ slnka... Prezentácia aj celý base camp ostali v škole, len nás chudákov účastníkov v...   Celý článok
Starý Smokovec - Hrebienok - Skalnaté pleso - Chata pri Zelenom plese - Kopské sedlo - Javorina - Lysá poľana - poľana Bialsczanska - polana Rusinowa - Murowaniec - Ľaliové sedlo - zrušenou zelenou značkou do sedla Závory - Kôprova dolina - Tri studničky - magistrálou na Štrbské pleso - Popradské pleso - Ostrva - Sliezsky dom - Starý Smokovec = cca 90km, 4550v.m., z toho 7km asfalt, zvyšok chodníky tatranské...   Bude to už deväť rokov, čo som na Vetromag pridával report Vlada Dudláka, ako spolu s kamarátom Slavom Gleskom dávali pokusy na tejto trase. Vladov ús...   Celý článok
104km a 7000m prevýšenie, to je brutalitka, ktorá v blízkom vesmíre stredoeurópskom nemá obdobu, vie to čím ďalej tým viac ľudí. Asi preto bolo vypredané do pol hodiny. Po minulom supertropickom ročníku som si povedal, že to už horšie nemôže byť, aspoň teda čo sa počasia týka (hahaha), a teda že sa do toho môžem skúsiť poriadne oprieť. Lebo vraj extrémy si telo dlho pamätá, takže musí byť od vlani navyknuté :-) Časy a súperov neriešim, len jeden súper tu je: vlastná lenivosť. Proti tomu sa ide bojovať, vlastné hranice zas o kúsok posúvať. Hl...   Celý článok
To bola krása, vracal som, no na konci som mal slzy v očiach od radosti! Na preteky Dolomiti Extreme Trail pri talianskom Val di Zoldo s parametrami trate 103 km a +7150 výškových metrov som sa prihlásil už začiatkom februára spolu s kamarátmi z Banskej Bystrice, ktorí bežali kratšiu, 53km dlhú trať. Cestovali sme spoločne autom v stredu ráno 8. júna. Ubytovanie sme zohnali v dedinke Cibiana di Cadore, cca 30 minút autom od miesta štartu. Vo štvrtok sme išli na prezentáciu v meste Forno di Zoldo, kde sme si prevzali štartovné čísla a absolvovali kontrolu povinnej v...   Celý článok
Sobota 25. júna: praotec horských behov slovenských už po 24. raz. Ako bolo? Tvrdo ako vždy, a prispelo k tomu veľkou mierou počasie. Vlani bolo skoro ideálne behacie, teraz ani náhodou. Už v piatok v BB dusno ako v saune, oranžový zaparený západ slnka ani predpovede na sobotu neveštili nič dobré. Ráno sa na východe rozpadala nočná búrková kopa. Joj, okolo Chopku asi spŕŕŕchlo... A hej, na Trangoške sa to akurát odparovalo keď sme tam došli a silnejúce slnko sľubovalo intenzívny zážitok, taký rovníkový: ráno teplo a vlhko, poobede búrka. Tak aj ...   Celý článok
Deň 5.: Kisirtáspuszta - Nagyirtáspuszta - Márianosztra - Szob - Sás-hegy 323m - Hideglelös kereszt - Vaskapu 404m Účastníkov: 6          Zo spacáku vyliezam konečne svieža a spokojná. Nocľah uprostred lesa bol teplotne prijateľnejší ako tie ostatné. Zato poniektorí mali bujarú noc. Po návšteve prítulného obojživelníka nasledovalo nešťastné zakopnutie o betónový schodík. Ako dôkaz vedie v tráve krvavá stopa a obďaleč čaká na svojho princa statná ropucha.          Trať úzkokoľajky nás sprevádza ešte dlho. Definitívne ju o...   Celý článok
Alebo príbeh o parených buchtách, varených klobásach a pečených mozočkoch :o)   Diaľkové pochody sa stali mojou každoročnou náplňou dovolenky. Teším sa na ľudí, na nové kraje a zážitky, paradoxne sa teším aj na otlaky, boľavý chrbát a prebdené noci v mojom zradnom spacáku. Je to ako droga, všeliek, ktorý si proste musím raz za rok naordinovať, aby som z neho mohla počas najbližších pár mesiacov čerpať. Minulý rok sa naše kroky ubrali trochu netypickým smerom, do končín len málo poznaných, k slovensko-maďarským hraniciam.  A prečo ...   Celý článok
Celý internet je dnes plný unikátnych výkonov – prechodov, prelezov, prebehov, zjazdov, patriacich skôr do ríše snov ako do tohto sveta. Tento príspevok bude pravým opakom a berte ho niečo ako zaujímavý tip na pekný beh, určený pre bežných smrteľníkov obľubujúcich pohyb behom a v prírode. Túto trasu som mala v pláne už dlhšie a túto nedeľu som si ju konečne prebehla. Dĺžka je 35km s prevýšením 1500m, možné su samozrejme aj obmeny s rôznym predĺžením. Vybiehali sme ráno z Králik po starej asfaltke popri chate nad Tajovom, pokračujúc po zvážnici...   Celý článok
SMOLNÍK, 22.5.2016: Rannou registráciou na VitalCity SKYRACE 2016 v bývalom baníckom mestečku Smolník prešlo 92 bežcov, z toho 10 žien. Počasie bolo ako na objednávku, okolo 16 stupňov a slnečno, to bolo predzvesťou dobrej nálady a pekných pretekov. „S potešením môžeme skonštatovať, že do cieľa nám prišli všetci po vlastných, značenie nezlyhalo, nikto závažne nezablúdil. Časový limit 6 hodín nestihli len 4 bežci.“ zosumarizoval Tomáš Kovaľ, organizátor z VitalCity teamu. Finisherskú plaketu si tak na krk zavesilo 88 účastníkov pretekov, len...   Celý článok
Alebo Strážovská motanica, ako ju Johnny Strážonoš nazýva, lebo už druhý raz to bolo nielen o kilometroch, ale aj o orientácii a plánovaní (okrem toho že lowcost a last minute a tak...). Známa bola len prvá kontrola, aj to ledva päť minút pred štartom. Na každej kontrole (bolo ich spolu päť) bola mapka s ďalšou kontrolou. Výhoda? Nik nemohol zísť z trasy, lebo neexistovala. Každý si ju stvoril podľa svojich schopností. Takže pre niekoho aj Strážovský mordor alebo masochizmus... Lebo priemerne vraj nejakých 120km a +5000m, teoreticky. Prakticky ale ve...   Celý článok
V nedeľu na 1.mája oslavovali ULTRAS sviatok práce tvrdou robotou, tak po svojom... „Náhodou“ sa ich zišlo 55 v Trenčianskych Tepliciach na autobuske, že si pôjdu trocha zabehať, ale len tak lajt, 53km/2600m. Náhodou už tretí raz. Náhodou som sa o tomto prvomájovom sprievode tiež dozvedel, tak som sa prišiel pozrieť, že známe tváre a tak... Šak prechádzka neuškodí v takú peknú nedeľu: Teplice – Petrovanské lúky – Petrova Lehota – Veľké lúky – Baske – Homôľka – Vápeč – Horná Poruba – Kýšky - Teplice. Počasie ideál, slniečko, pos...   Celý článok
 V súčasnej doslova explózii bežeckých ultra podujatí, keď na Slovensku vznikajú jedny dlhé preteky za druhými, keď účasť na stokilometrových pretekoch už dávno nie je len pre zopár narušených vyvrheľov, keď o známych 140-kilometrových pretekoch počúvam v rádiu každý deň už týždeň pred štartom, nedá mi nespomenúť si na moje zážitky a skúsenosti spred asi 15 rokov na sérii vytrvalostných pretekov v Poľsku. Už vtedy, keď u nás ešte nikto ani zďaleka nechyroval o NTS-ke alebo o Štefánikovi, sa v Poľsku konal celý pohár pretekov, o ktorých b...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 75) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.