Rock Machine

Ultra Trail

Nízkotatranská stíhačka 2017

17.07.2017
Ako posledné roky, začať musím zas obligátne, výčinmi atmosféry. Po tom, ako počasie v r.2015 pohrozilo a v r.2016 Stíhačku zrušilo, teraz asi všetci hypnotizovali meteoweby, či sa v tom blížiacom fronte nejaká štrbinka predsa len nenájde... Lebo v piatok pekne, v nedeľu zas, akurát sobota to mala schytávať od rána a my s ňou: „Prevažne veľká oblačnosť. Postupne na viacerých miestach prehánky, dážď, ojedinele aj búrky, na hrebeňoch Tatier sneženie. Teplota vo výške 1500 m okolo osem stupňov.“ Len ten víchor nemal byť ako vlani. Lenže: roz...   Celý článok
Sobota ráno 1. júla, Terchová, námestie pod plechovým Jánošíkom: Maťo Drozd hlási dve minúty do štartu a pod štartovou bránou nikto... Okrem neho a niekoľkých ďalších organizátorov. Dôvod? Pretekári sa neďaleko odtiaľ tlačia ako ovce v košiari pod igelitovými strieškami trhovníckych stánkov. Lebo počasie zas ukazuje, že aj tentokrát (ako zatiaľ každý rok) prispeje k extrémnosti najnáročnejšej slovenskej stovky. Aladin nesklamal a po tropických horúčavách minulých týždňov poslal na Slovensko pár frontov s lejakmi a búrkami. Ten posledný ...   Celý článok
25 rokov, to už je poriadna tradícia, a ešte keď sa takého úctyhodného veku dožije najstarší „skyrun“ u nás, to už svedčí o jeho kvalite a obľúbenosti. A o zanietenosti organizátorov, lebo to „zdravé jadro“ to ťahá skoro od začiatku. Viac nájdete na stránke podujatia, kde je aj jeho stručná história. Teraz sa poďme venovať aktuálnemu ročníku, ktorému bola tradične vyhradená posledná júnová sobota. Po „rovníkovom“ lanskom ročníku sa tentokrát preteky virtuálne presunuli do suchých trópov, čo znamenalo modro takmer bez oblakov a pražia...   Celý článok
Chlapcom hôrnym bežcom z Tureckej sa organizovanie zapáčilo, tak k tretiemu ročníku dvadsaťpäťky cez Krížnu pridali aj dvojnásobnú trať. 3100m prevýšenia na 52km, to je viac ako slušný parameter, profil ako píla. Preto bol tento beh hneď aj zaradený do skyrunningovej termínovky (www.skyrunning.sk). Len sranda bola, že napriek názvu sa „ultras“ na Krížnu nedostali :-) Ale za ľudovú dvacku si ju mohli z hĺbky dolín poobzerať: z bystrickej, potom turčianskej a nakoniec aj z liptovskej strany. Pre ľudí zvyknutých už pred akciou na „fullservis“ pr...   Celý článok
 Ták a je to tu. Niečo, čo už ani byť nemalo. Niečo, čo bolo natočené trasúcou sa rukou na maličký foťáčik vždy až potom keď už bolo nafotené. Niečo, čo nám malo iba pomôcť zaloviť si vo vlastných spomienkach. Surové, drsné, autentické, neprikrášlované. Ako som už v článku spomínal: hodnota podobných projektov sa tvorí až ďalšími opakovaniami a následnou diskusiou. Ultra Scéna musí žiť a toto je jej potravou!   Kuknime už len čo nato svetová tlač a hor-or sa do kina :) teda domáceho kina:   Denník N:  "Zase tí naši extrémi...   Celý článok
 SMOLNÍK 29.4.2017: Desaťdielna skyrunningová séria odštartovala v poslednú aprílovú sobotu v Smolníku. Počasie bežcom prialo: mierne pod mrakom a teplota okolo 10 stupňov. Keďže pred pretekmi pršalo, a týždeň predtým aj snežilo, podklad bol mäkký a to sa mnohým páčilo. Padli traťové rekordy a oproti vlaňajšku si takmer každý vylepšil čas. 27 kilometrovú trať s kumulovaným prevýšením +2000m najrýchlejšie zdolal Preter Fraňo z Brezna a to za 2 hod. 42 min. 35s. Skromný vysokohorský nosič Chaty Milana Rastislava Štefánika sa po dobehu vyjad...   Celý článok

Žiar poklusom

02.05.2017
Žiar nad Turcom, nie nad Hronom, keby čosi. Žiadne pobehovanie po meste :-) Lebo „chôdzobeh“ sa najlepšie uplatní tam, kde sú pekné miesta poprepájané dlhými hluchými (napríklad zvážnicovými) úsekmi. To všetko pohorie Žiar ponúka. Takže sa veziem vlakom na Kremnické Bane a mám asi sedem a pol hodiny na to, aby som sa dostal do Kláštora pod Znievom, na autobus. Motivácia je teda jasná, malo by mi to na tých asi 50km stačiť.   Na úvod rozohriatie po asfalte do Kunešova (aprílový ranný mrazík akurát doznieva) a za dedinou trochu orientácie po lúka...   Celý článok
  Čo s poslednou aprílovou sobotou? No predsa Vitalcity SKYRACE®! V sobotu 29.4.2017   Ak ešte stále zvažujete, čo s poslednou aprílovou sobotou, máme pre Vás tip. Volovské vrchy v okolí Smolníka (okres Gelnica) budú otvárať svoje chodníčky skyrunnerom zo Slovenka, Maďarska aj Poľska. VitalCity SKYRACE® 2017 už po druhý krát zavedie milovníkov strmých stúpaní a technických zbehov do panenskej prírody horského masívu Zlatého Stola či Hekerovej. 27 kilometrová trať s kumulovaným prevýšením +2000m bude poriadna výzva. Registrovaní už sú aj...   Celý článok
Výstup na Rysy za 24 hodín , alebo pokus o prebehnutie Západných Tatier, Červených vrchov, Vysokých Tatier a Belianskych Tatier naľahko a bez spania. Najnovší počin z tvorivej dielne SBH (Spolok Bratislavských Huncútov - Sekér, Brestovanský, Hinca). Inšpiráciou na dobrodružstvo tohto typu boli články na Vetroplachmagazin.sk. Dva články o obehnutí Vysokých Tatier a jeden o prebehnutí sa zo Spálenej po Brnčalku. Všetko pekné a hodnotné špacírky, hodné nasledovania. Otváram obľúbený hikeplanner a skúmam, ako by sa tie Tatry dali prebehnúť po turis...   Celý článok
Zalezený vo vani s horúcou vodou snažím sa v nedeľu ráno o dve veci: rozhýbať totálne stuhnuté nohy a analyzovať zmysel mojej tohoročnej účasti. Prihlásený pre istotu od januára (už v júni sa zaplnila štartovka), lebo je to organizáciou moja srdcovka, no nepôjdem? Aj s nedoliečeným natrhnutým svalom, kvôli ktorému nebehám už od V100. Skoro dva mesiace. Ale pekne po poriadku. Veď je to nenáročné, ako vždy 105km/3920m a ako druhý raz, opačne: z Handlovej do Nitry. Pekný behavý terén, žiadne brutality.   A tak sa pohodlne veziem ráno na štart. M...   Celý článok
 Keď som turistikovával, často som si vravel, že by nebolo zlé mať nejaký narodeninový vrchol. Keď ma to viac začalo ťahať k horskému behu, tak že prečo nemať narodeninové ultra. Z toho celého vyplynula myšlienka urobiť ultra beh tak, že by jeho cieľ bol doma, alebo čo najbližšie k domu. Jenodznačne tak padla voľba na Cerovú vrchovinu.   Už v minulosti som sa snažil o jej celkový prechod, najprv na bajku, čo sa skončilo v Sedle pod Monicou, keď sa mi rozpadlo radenie prehadzovačky (inak pol roka staré Deore), čo znamenalo koniec. Neskôr som si pripravi...   Celý článok

Trofeo Kima

08.09.2016
Konečne som tu: v centre Skyrunningu, vo Filorere. Prvé, čo ma zaujme, je fascinujúci hrebeň vysoko nad dolinou, a vzapätí mi dojde, že to je TEN hrebeň! SENTIERO ROMA! Už o dva dni tadiaľ povedie trasa Trofea KIMA a ja spolu s dalšími 250 skybežcami si budem môcť overiť Kilianove vyhlásenie, že toto je jeden z najkrajších pretekov na svete. Ubytujem sa v Centre della Montagna, a hned vo dverách sa zrážam s Marinom Giacomettim, zakladateľom KIMY. Privíta ma s obrovským úsmevom na tvári, akoby sme sa poznali roky a hned sa zaujíma, ako sa cítim. Priznávam, že ...   Celý článok
 Bergelské Alpy: Bondo (823) - Sasc Furä (1904) - Passo Trubinasca (2701) - Passo Porcelizzio (2961) - Rifugio Gianetti (2534) - Piz Badile (3305) Via Normale 3+... A naspäť. 14 hodín, cca 4300+     Prechádzam úzkymi uličkami osady Bondo ráno presne o siedmej. Po skúsenostiach z minulého roku už viem kade, tak sa nezdržujem. Za mostom doprava a hneď strmo hore po starom chodníčku, vydláždenom bergelskou žulou. Pri parkovisku som asi za trištvrte hodiny, pozerám si značky áut. Horolezcov z celej Európy priťahuje tento žulový obor. Pokračujem strmým chod...   Celý článok
Len tretí raz zaťala pazúr do žuly tatranskej (aj do vápenca ku koncu) a už je z nej taká celebrita, že bolo vypredané dlho pred „predstavením“. No hej, extrémy dnes priťahujú a pribúda aj tých, ktorí si síce na „stovku“ ešte netrúfnu, ale bežné behy v teréne im už nestačia. Lenže pozor, toto nie je beh, ale tancovanie na špičkách po kameňoch. Nielen výkonnosť, ale aj schopnosť sústrediť sa, nezakopnúť, balancovať, mávať rukami a kľučkovať pomedzi turistov rozhoduje. Tá trať jednoducho nedá vydýchnuť ani hlave, ak nerátame okolie Štrb...   Celý článok
Naháňačka medzi dvoma metropolami východu mala napriek lanským supertropickým podmienkam úspech, lebo počet účastníkov (ultras aj štafiet) sa teraz v podstate zdvojnásobil. A hlavne, počasie vyšlo o 200% lepšie. Vlani hádam vrela aj voda v studničkách, teraz pod mrakom, mierny vetrík, teplota o takých 10 stupňov nižšia, párkrát aj jemne pokropilo aby sa neprášilo, čo viac chcieť? Aj sa v takom počasí dobre spalo na intráku, to pridá na pohode pred štartom. Pohode pridal aj „za gambáčik“ pri prezentácii pre každého. Vítať na Šariši spišskou...   Celý článok
Ďalšie pohorie slovenské už nemusí závisťou blednúť, že ešte nemá svoje „ultra“. Pritom práve vo Veľkej Fatre tradícia horských ultrabehov u nás začínala: Beh hrebeňom VF mal 45km (Šturec  – Malinô Brdo, 1991 - 1995)a stáli za ním ľudia okolo terajšieho Nonstopbehu hrebeňom Nízkych Tatier.   Ale teraz, partia okolo Filipa Plánku a Stanky Balážovej to rozbieha znovu! Na modernejšej, teda ťažšej a dlhšej trase (56km/3860m+), s podporou o.z. Slovak Ultra Trail, v časoch, keď ľudia od rozkoše nevedia čo so sebou a čím väčšie šialenstvo...   Celý článok
Čo som napísal na koniec reportu o lanskom tropicko-búrkovom ročníku? Že to nebolo ešte také zlé, aby nemohlo byť ešte horšie. A keďže predpovede počasia v súvislosti so Stíhačkou mi vychádzajú... Ale pekne zaradom: Predpoveď, aj tá oficiálna, bola dosť hrozná. Víchor na hrebeni a trvalý, celodenný dážď vďaka tlakovej níži, ktorá sa už v piatok plížila z juhu. Ale v piatok pohodička, pivko na jednej a pizza na druhej terase v Telgárte, ružovučký západ slnka... Prezentácia aj celý base camp ostali v škole, len nás chudákov účastníkov v...   Celý článok
Starý Smokovec - Hrebienok - Skalnaté pleso - Chata pri Zelenom plese - Kopské sedlo - Javorina - Lysá poľana - poľana Bialsczanska - polana Rusinowa - Murowaniec - Ľaliové sedlo - zrušenou zelenou značkou do sedla Závory - Kôprova dolina - Tri studničky - magistrálou na Štrbské pleso - Popradské pleso - Ostrva - Sliezsky dom - Starý Smokovec = cca 90km, 4550v.m., z toho 7km asfalt, zvyšok chodníky tatranské...   Bude to už deväť rokov, čo som na Vetromag pridával report Vlada Dudláka, ako spolu s kamarátom Slavom Gleskom dávali pokusy na tejto trase. Vladov ús...   Celý článok
104km a 7000m prevýšenie, to je brutalitka, ktorá v blízkom vesmíre stredoeurópskom nemá obdobu, vie to čím ďalej tým viac ľudí. Asi preto bolo vypredané do pol hodiny. Po minulom supertropickom ročníku som si povedal, že to už horšie nemôže byť, aspoň teda čo sa počasia týka (hahaha), a teda že sa do toho môžem skúsiť poriadne oprieť. Lebo vraj extrémy si telo dlho pamätá, takže musí byť od vlani navyknuté :-) Časy a súperov neriešim, len jeden súper tu je: vlastná lenivosť. Proti tomu sa ide bojovať, vlastné hranice zas o kúsok posúvať. Hl...   Celý článok
To bola krása, vracal som, no na konci som mal slzy v očiach od radosti! Na preteky Dolomiti Extreme Trail pri talianskom Val di Zoldo s parametrami trate 103 km a +7150 výškových metrov som sa prihlásil už začiatkom februára spolu s kamarátmi z Banskej Bystrice, ktorí bežali kratšiu, 53km dlhú trať. Cestovali sme spoločne autom v stredu ráno 8. júna. Ubytovanie sme zohnali v dedinke Cibiana di Cadore, cca 30 minút autom od miesta štartu. Vo štvrtok sme išli na prezentáciu v meste Forno di Zoldo, kde sme si prevzali štartovné čísla a absolvovali kontrolu povinnej v...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 83) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.