Vysoké Tatry - Bradavica 2476 m.

08.11.2013
vysoke-tatry-bradavica-2476-m-

Bradavica leží v hrebeni ktorý vybieha z Východnej Vysokej a končí Slavkovským štítom. Z východu tento hrebeň ohraničuje Veľká Studená dolina zo západu masív Bradavice ohraničuje Velická dolina. Z vrcholu Bradavice vybieha na juh ešte hrebeň nazývaný Velické Granáty.

Vrchol Bradavice je tak trochu v tieni populárnejších tatranských štítov, hlavne hneď oproti ležiaceho Gerlachu. "Výstup na Bradavicu je pre mňa najkrajším tatranským výstupom!" povedal mi raz jeden kamarát a tatranský znalec. Odvtedy sa mi na ňu podarilo vystúpiť dvoma cestami a rozhodne by som tento výstup považoval za niečo ako "tajný tip".

Masív Bradavice tvoria štyri vrcholy, ktoré nemajú samostatné mená. Odtiaľ aj ten názov. Najvyšší je severovýchodný, nová vrcholová knižka sa nachádza na východnom, ktorý je hneď vedľa a je v podstate rovnako vysoký. Prvý výstup na tento kopec urobili dvaja poľskí spisovatelia K.Tetmajer a T.Zelenski v sprievode horských vodcov vedených Klimkom Bachledom v roku 1892.

výstup_na_Bradavicu

Výstup na Bradavicu je možné uskutočniť najlepšie z Velickej doliny. Dva hlavné výstupové varianty sú cez Zvodnú lávku a potom výstup z Opálového sedla cez žliabky a traverzy skalným mestom, ktorému dominuje Rohatá a Opálová veža. Oba výstupy vedú už nie zrovna chodeckým terénom. Výstup cez Zvodnú lávku je orientačne ľahší. Namiesto zostupu do rokliny a výstupu do Sedla Bradavíc odporúčam radšej vystúpiť rovno na západný vrchol (obtiažnosť 3).

Technicky ľahší, ale orientačne náročnejší je výstup z Opálového sedla. Z tohto výstupu sú fotky v galérii. Tento výstup, vedúci krásnym a divokým terénom skalných veží, je určený už skúsenejším horalom (Ideálne aj s lezeckým preukazom :), prípadne s horským vodcom.

Fotky Vysoké Tatry - Bradavica 2476 m.

RE: Vysoké Tatry - Bradavica 2476 m.
samo-outdoorman (famosa50@gmail.com) - 08.11.2013
Bol som hore 2x.Raz cez Rohatú vežu a druhý raz hrebeňom zo Slavskovského sedla-Skrinicový hrebeň/2x sa tam zlanuje a záver je rozbitý. obtiažnosť 2-3, bez lana skoro nemožné...!